
Order, kundservice
carina@torebrings.se
0380-478 84
Torebrings är certifierad av Trygg E-handel, vilket innebär att du kan handla tryggt och säkert hos oss. Endast stabila och seriösa e-butiker får denna certifiering, som syftar till att skydda dig som konsument. Läs mer om Trygg E-handel och dina rättigheter på www.tryggehandel.se.
Senast uppdaterad: 2025-02-19
Torebrings Gross Online är en webbutik för både privatpersoner (B2C) och företag (B2B). Torebrings Grossist AB är ett familjeföretag på det småländska höglandet och är miljö- och kvalitetscertifierat enligt FR 2000. Vi värdesätter service, smidighet, kvalitet och hög leveranssäkerhet.
Dessa försäljningsvillkor gäller för försäljning och leverans inom Sverige till konsumenter. Alla produkter är avsedda för användning i Sverige. För leveranser inom eller utanför EU kan andra villkor gälla. Kontakta oss för mer information om vad som gäller vid sådan försäljning.
Öppettider
Torebrings Gross Online är öppet dygnet runt, året om för beställningar.
För personlig kundservice når du oss på 0380-478 80:
Övriga tider kan du lämna ett meddelande i vår växel, så återkommer vi så snart som möjligt. Du kan även kontakta oss via e-post på info@torebrings.se. Våra fullständiga kontaktuppgifter hittar du i toppmenyn eller längst ner på sidan.
Priser
Alla priser på Torebrings Gross Online visas i svenska kronor (SEK). Om du handlar som konsument och väljer "Visa priser inkl. moms", inkluderas moms enligt följande:
Rek. pris avser leverantörens rekommenderade pris inklusive moms. Eventuell pantavgift visas vid respektive produkt samt i varukorgen och kassan.
Fraktkostnaden beräknas i kassan och framgår i orderbekräftelsen, som skickas via e-post tillsammans med ett unikt ordernummer från Torebrings Grossist AB.
Beställning & orderfrågor
Du kan lägga din beställning via vår webbshop www.torebrings.se, per telefon, e-post eller genom att besöka oss. Det finns ingen minimiordergräns, men du måste vara minst 18 år för att handla. För säkerhetsskäl behöver vi ett korrekt personnummer vid beställning. Vår webbplats är skyddad med SSL-certifikat och https-anslutning, vilket krypterar all trafik mellan dig och vår webbshop vid inloggning och betalning. När du har slutfört din beställning får du en orderkopia direkt från webbshoppen. Senast nästkommande arbetsdag skickar vi en orderbekräftelse via e-post med ett unikt ordernummer samt beräknad leveranstid. Vid frågor om din order eller leverans, uppge gärna ordernumret.
Vi besvarar e-postfrågor om din order så snabbt som möjligt, senast inom 48 timmar på vardagar – men oftast betydligt snabbare!
Betalning av Din order med SWISH eller KREDITKORT – Leverans
DIREKTBETALNING MED SWISH:
Torebrings Grossist AB hanterar säkra Swish-betalningar i samarbete med:
Nordea Bank Abp, filial i Sverige
Du Swishar säkert och framförallt enkelt med Mobilt BankID när Du väljer Swish i kassan på Torebrings Gross Online. Swish använder sig av BankID och kan därför garantera en hög säkerhet. För att godkänna en Swish-betalning och för att komma åt betalningshistoriken behöver man numera ha appen för BankID på samma enhet som Swish. Det kravet finns för att öka säkerheten för Swish-användaren. I Swish-appen ser man Torebrings som mottagare och man bekräftar enkelt sin betalning via Mobilt BankID. Debiteringstillfället sker när du godkänt din Swish-betalning med Mobilt-BankID i kassan.
DIREKTBETALNING MED KREDITKORT:
Torebrings Grossist AB hanterar säkra 3D Secure kortbetalningar i samarbete med:
Nets Branch Sweden, org nr 516407-4709
Nordea Bank Abp, filial i Sverige
MasterCard
VISA
Kortbetalningen är säker för Dig som kund och sker enligt 3D Secure säkerhetslösning. NETS som hanterar Dina kortuppgifter uppfyller kraven för 3D Secure och PCI DSS, se nedan förklaring. Torebrings Grossist AB kommer inte att ta del av Dina kortuppgifter. Dessa skickas krypterat via NETS direkt till Din bank. För Din säkerhet täcks Du även av bankens försäkring vid otillbörlig debitering. Vid misstanke om otillbörligt kortköp stoppas transaktionen av NETS eller banken. Det är viktigt att Du följer instruktionerna noga och uppger korrekta uppgifter vid betalning med kreditkort. Debiteringstillfället sker när du godkänt din kortbetalning med BankID i kassan.
3D Secure och PCI DSS är en säkerhetsstandard för korthantering som tagits fram av Visa och MasterCard. Alla företag som på något sätt hanterar kortinformation omfattas av 3D Secure och PCI DSS; banker och betalväxlar såväl som butiker och andra säljföretag. PCI DSS står för Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS).
Ångerrätt
Enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan, utan att ange någon anledning. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varans funktion och utseende. Produkten bör returneras i oförändrat skick och, om möjligt, i originalförpackningen.
För att använda din ångerrätt, kontakta vår kundtjänst på 0380-478 80 eller via e-post på tillonline@torebrings.se. Du kan också använda Konsumentverkets ångerblankett, som du hittar här ångerblanketten. Blanketten ska endast skickas till oss som underlag för returen.
Du står för returfrakten och risken för varan vid retur. Om du vill kan vi ordna returfrakt till en kostnad av 49 kr per paket (upp till 20 kg). Om paketet är väl emballerat, står vi för risken från det att försändelsen lämnas in på anvisad adress.
Om du har betalat via kreditkort eller Swish återbetalar vi hela köpesumman, inklusive frakt och avgifter, inom 14 dagar efter att vi har mottagit de returnerade varorna. Vid delretur återbetalas endast värdet på de returnerade varorna. Returer får inte skickas som efterkrav eller postförskott.
Observera: Ångerrätten gäller inte för livsmedel eller varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla. Skriftligt meddelande om ångerrätt skickas med varje försändelse till konsumenter.
Leveranstider
Om du beställer en lagervara före kl. 07.00 på en vardag skickas den normalt samma dag eller nästkommande vardag. Leveransen är vanligtvis framme för avhämtning hos ditt närmaste DB SCHENKERparcel Ombud inom 2–5 vardagar.
Produkter som inte finns i lager är markerade med "Lagerinfo..." eller "Beställningsvara" på vår hemsida. Dessa varor har en beräknad leveranstid som anges i arbetsdagar, förutsatt att vår leverantör har dem i lager. För att se den beräknade leveranstiden kan du klicka på "Lagerinfo..." eller hitta samma information på produktsidan.
Efter att vi har registrerat Din order i vårt affärssystem skickar vi en orderbekräftelse med ett unikt ordernummer till Dig via mail och i denna orderbekräftelse framgår beräknad leveransvecka och dag.
Uppger Du Ditt mobilnummer i kassan får Du en SMS-avisering som gör att Du kan ha Ditt paket tillhanda redan inom 2-3 dagar från att det skickats från oss. Saknas mobilnummer brevaviseras Din leverans och det tar cirka 2-5 dagar.
Om leveranstiden överstiger 30 dagar eller om en vara tillfälligt är slut i lager, har du som konsument rätt att häva köpet när som helst – från att du mottagit din orderbekräftelse fram till dess att varan har levererats. Om din beställning innehåller varor med olika leveranstider skickar vi hela ordern när alla varor finns i lager. Detta minskar antalet transporter och håller fraktkostnaderna nere.Om du vill dela upp leveransen, tillkommer en fraktavgift för varje separat leveranstillfälle. Observera: Restorder skickas automatiskt utan extra fraktkostnad så snart varan är åter i lager.
Fraktavgift
Leverans till konsument sker med DB SCHENKERparcel Ombudspaket till en fast miniavgift på 49:- inkl. moms vid order upp till 2,9 kg. Vid order på 3 kg eller mer så beräknas och visas fraktkostnaden automatiskt för Din totala order när Du kommer fram till kassan. Vid beräkning av vikten tas även hänsyn till orderns volym i kubikmeter där 1 kubikmeter motsvarar 280 kg, s.k. fraktdragande vikt. Om t.ex. en vara väger 1 kg men har volymen 0,1 kubikmeter så blir fraktdragande vikten 280x0,1= 28 kg och fraktkostnaden beräknas på 28 kg.
Fraktkostnad inkl. moms beräknad på orderns vikt och volym:
Vikt (kg) | Fraktkostnad (kr) | Vikt (kg) | Fraktkostnad (kr) |
0,0 - 2,9 | 49:- | 75,0 - 79,9 | 309:- |
3,0 - 4,9 | 69:- | 80,0 - 84,9 | 319:- |
5,0 - 6,9 | 79:- | 85,0 - 89,9 | 339:- |
7,0 - 8,9 | 89:- | 90,0 - 94,9 | 349:- |
9,0 - 11,9 | 99:- | 95,0 - 99,9 | 369:- |
12,0 - 14,9 | 109:- | 100,0 - 124,9 | 799:- (palleverans) |
15,0 - 19,9 | 119:- | 125,0 - 149,9 | 899:- (palleverans) |
20,0 - 24,9 | 129:- | 150,0 - 199,9 | 999:- (palleverans) |
25,0 - 29,9 | 139:- | 200,0 - 224,9 | 1099:- (palleverans) |
30,0 - 34,9 | 149:- | 225,0 - 249,9 | 1199:- (palleverans) |
35,0 - 39,9 | 159:- | 250,0 - 349,9 | 1299:- (palleverans) |
40,0 - 44,9 | 169:- | 350,0 - 399,9 | 1399:- (palleverans) |
45,0 - 49,9 | 179:- | 400,0 - 424,9 | 1499:- (palleverans) |
50,0 - 54,9 | 189:- | 425,0 - 499,9 | 1599:- (palleverans) |
55,0 - 59,9 | 199:- | 500,0 - 599,9 | 1699:- (palleverans) |
60,0 - 64,9 | 249:- | 600,0 - 699,9 | 1999:- (palleverans) |
65,0 - 69,9 | 269:- | 700,0 - 799,9 | 2299:- (palleverans) |
70,0 - 74,9 | 289:- | 800,0 - 999,9 | 2499:- (palleverans) |
Du kan välja till hemleverans i kassan för 120:- inkl. moms, se mera info nedan.
Observera att vi inte debiterar några fakturerings- eller expeditionsavgifter.
Vid felaktig adressuppgift tillkommer 175:- inkl. moms utöver fraktkostnad enligt DB Schenkers transportvillkor.
Frakt & transportsätt
DB Schenker hämtar ditt paket hos oss i Aneby och levererar det till ditt närmaste DB Schenker-ombud, där du själv hämtar det. Schenker har cirka 1 600 ombud i Sverige, både små butiker och stora kedjor. Om du har angett ditt mobilnummer vid beställningen och betalat direkt eller med kreditkort, får du en SMS-aviseringmed ett löpnummer, en pinkod och information om var du kan hämta ditt paket. Om inget mobilnummer anges skickas istället en brevavi, vilket kan ta 2–5 dagar.
Viktigt:
Schenkers tjänster utförs enligt Nordisk Speditörsförbunds Allmänna Bestämmelser (NSAB 2000).
Tillval Hemleverans Dagtid kl 07.00-17.00 i markplan med avisering.
Hemleverans Dagtid sker efter avisering av DB Schenker som bestämmer leveransdag tillsammans med Dig. Leveransen sker dagtid när Du som mottagare är hemma och personligen kan ta emot Din sändning. Leveransen aviseras av DB Schenker och uppge alltid mobilnummer (helst) eller telefonnummer. Hemleverans Dagtid kan ta någon dag längre än hämtpaket via ombud. Detta tillval kan göras direkt i kassan och kostar 120:- inkl moms extra. Order med Hemleverans betalas med kort- eller direktbetalning. Det är viktigt att vara tillgänglig när den aviserade leveransen kommer att ske annars tillkommer nedan extra avgifter från transportören.
Vid felaktigt uppgivna leverans- och adressuppgifter samt extra distribution vid hemleverans debiteras tillägg enligt DB Schenkers transportvillkor till nedan avgifter inkl moms:
Frakttillägg för brevavisering vid saknat mobilnummer 25:-
Frakttillägg för avisering 219:-
Frakttillägg för extra distribution 144:-
Frakttillägg för felaktig adressuppgift eller postnummer 344:-
Frakttillägg för terminalhyra/dag 156:-. (Sändning som ligger mer än tre (3) dagar efter avisering debiteras från dag fyra (4) terminal-/tagerhyra per dag)
Frakttillägg för återtag av leverans 231:-
Frakttillägg för ändrat förfogande (ändring till ny adress) 344:-
Frigoscandia Hemleverans för kylda livsmedel med kyltransport.
Frigoscandia Hemleverans innebär kyltransport till hemadress i obruten kylkedja av kylda livsmedelsvaror. Kostnaden för kyltransport visas i kassan och justeras efter vikt och volym på beställningen. Önskas inte Frigoscandia Hemleverans med kyla så tag bort varor ur kassan som är kyl/frysvaror märkta med en "snöflinga". Alternativt går det även bra att hämta kylda och frysta livsmedelsvaror vid vårt lager i Aneby. Varor som inte kräver kyl- eller frystransport skickas som ombudspaket eller hemleverans utan kyla.
Tillval Inslagning i presentpapper.
Du har möjlighet att beställa inslagning av beställd produkt i presentpapper. Sök på artikelnummer 880000 för att lägga till det på beställningen. Kostnad 20:- inkl moms tillkommer för varje paket.
Hämta vårt lager
Kyl- och frysvaror samt andra varor kan hämtas på vårt hämtlager i Aneby. Beställning och betalning görs på hemsidan. Vid hämtning av beställning på vårt lager i Aneby utgår ingen fraktavgift. Välj Hämtas vårt lager som leveransalternativ i kassan. Vid order som ej hämtats inom rimlig tid efter uppgivet hämtdatum kontaktar vi kund för att skicka ordern eller annullera den. SMS-avisering skickas när ordern är klar för avhämtning. Vid sändning av order som skulle hämtats tillkommer fraktavgifter enligt ovan.
Transportskador & outlösta paket
Synliga transportskador ska anmälas helst direkt vid hämtning/leverans av paketet till DB Schenker eller utlämningsstället/transportören. En anmärkning ska göras på den del av avin som Du som mottagare skriver på med datum och ska innehålla uppgift om vad som är skadat. I övrigt så ska skador och fel anmälas inom två månader från det att du märkt skadan eller felet. Kontakta även oss för att vi ska få kännedom om vad som har hänt och kunna förbättra oss ytterligare. Ett outlöstpaket anses inte som utnyttjande av ångerrätt. För paket som inte löses ut inom 14 dagar debiteras Du som kund 149:- inkl moms för vår returhantering samt transportörens frakter och returfrakter till oss.
Förpackningsinsamlingen - Näringslivets Producentansvar
Vårt företag är anslutet till NPA, Näringslivets Producentansvar, se anslutningsbevis här.
Vi betalar förpackningsavgifter för de förpackningar vi tillför marknaden som täcker kostnaden för att förpackningen ska kunna materialåtervinnas.
Reklamation & returer
För reklamation av felaktiga, transportskadade, defekta eller av oss felexpedierade varor kontakta oss på: tillonline@torebrings.se innan retur, för att erhålla ett returnummer. Kund-, order- eller kvittonummer måste anges vid kontakt med oss. Har det skett en skada under transporten, eller något fel upptäckts på produkten, bör ett foto bifogas. Du kan inte skicka ett paket i retur utan att kontakta oss via mejl: tillonline@torebrings.se eller vår kundservice 0380-478 80, Torebrings Grossist AB, Stigbergsvägen 7, 578 33 ANEBY. Vi ersätter kostnadsfritt skadade produkter så snabbt det bara går.
Du har som kund rätt att öppna en förpackning för att se om varan är ok vid mottagandet. Vara som skickas i retur ska vara i väsentligt oförändrat skick och väl emballerad i originalemballage utan åverkan. Prisavdrag kan ske om originalemballage är skadat.
Du som konsument har reklamationsrätt i vanlig ordning enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt. Eventuella reklamationer skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från det att Du märkte felet anses alltid inom ”skälig tid”. Reklamationsfristen är 3 år. Konsumenten ersätts för returfrakt vid reklamation. Vid reklamation rekommenderar vi att ni mailar till tillonline@torebrings.se för handläggning av din reklamation, men ni kan även kontakta oss på annat sätt. Uppge kundnummer och kontaktuppgifter samt artikelnummer eller ordernummer på det som Du önskar reklamera. Förutsatt korrekt anmälan meddelar vi er beslut om första åtgärd och tidpunkt inom max en vecka i normalfallet.
Vid ersättningsleverans och returfrakt vid av oss konstaterad felaktig leverans eller defekt vara står Torebrings Grossist AB för frakten. Varan ska i dessa fall återsändas väl emballerad, gärna i originalförpackningen om Du har kvar den, och helst med en beskrivning av felaktigheten. Produkter som har en förpackning, till exempel designade presentförpackningar, som utgör en väsentlig del av varan ska returneras i originalförpackning. Kontakta oss innan retur för att få ett returnummer och hur Du returnerar varor till oss. Returfrakten sker kostnadsfritt lämpligast på av oss utskriven och översänd fraktavi för att kunna spåra leveransen till oss om den skulle komma bort.
Vi ersätter returfrakt om Du skickar en reklamation till oss på eget sätt. Du som kund ansvarar då för risken för varan under transporten och det åligger Dig som kund att förpacka varan så att den inte skadas under returtransporten. Dock ska returnummer eller defekt anges i returförsändelsen, kontakta oss innan Du skickar tillbaka något. Vi tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer, se www.konsumentverket.se
Konsumentens rätt till hjälp
Du har alltid rätt att vända dig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp även om varan skickats direkt från vår leverantör. Detta ser vi som en självklarhet!
Manualer
Vi tillhandahåller tillverkarens svenska manualer eller bruksanvisningar för konsumentprodukter gällande installation, montering, användning, förvaring och skötsel. De är bipackade direkt i produktens förpackning från fabrik eller kan fås av oss i digital form när när Du som kund önskar det och produkten kräver det. Finns det ingen svensk bruksanvisning eller begripliga symboler kan det räknas som ett fel på varan. Du som kund har då rätt att häva köpet och reklamera produkten. Det finns undantag att bruksanvisningen är på engelska. Det gäller för varor som är avsedda för en begränsad kundkrets med speciella kunskaper. Exempel på sådana varor är avancerade tekniska apparater och för professionellt bruk.
Service
Vi utför service på kaffeautomater, kaffebryggare, varuautomater och övriga utrustningar levererade av Torebrings Grossist AB. Du kan maila Din felanmälan på service@torebrings.se så kontaktar vi Dig snarast. För konsumenter gäller så kallad inskicksservice. Vi skickar Dig en fraktsedel för DB Schenker som Du använder för att skicka in varan på för service och vi återsänder den reparerade varan till Dig så snart den är reparerad av oss. Timkostnaden för service är för närvarande 868:80/tim inkl. moms och vi lämnar gärna ett kostnadsförslag innan reparation sker. Fraktkostnad vid inskicksservice är 139:- inkl. moms per kolli och frakt upp till 40 kg.
Garanti
Torebrings Grossist AB lämnar minst 1 års garanti på alla de produkter, ej livsmedel och förbrukningsvaror, som vi säljer till konsumenter i Sverige. Som konsument omfattas Du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt i 3 år. Läs mer på konsumentverkets egen hemsida: www.konsumentverket.se
För varje produkt som vi lämnar garanti på kan Du i internetbutiken se garantitiden på produktnivå i antal månader under rubriken "Garanti: XX månader".
Rent praktiskt fungerar det så, inom Sverige, att om Du får problem under garantitiden kontaktar Du oss för bästa hjälp. Vi sänder vi Dig en förbetald paketavi så att Du kostnadsfritt kan skicka produkten till oss. Vi eller tillverkaren utför service på produkten för att avhjälpa felet. Efter utförd service skickas den tillbaka till Dig kostnadsfritt med DB SCHENKERparcel Ombudspaket.
Om det skulle visa sig att Du som kund åberopat garanti och vi eller tillverkaren konstaterar att felet beror på yttre åverkan och inte täcks av garantin, står Du som kund för reparationskostnaden. Efter godkännande av kostnadsförslag och reparation skickas varan hem till Dig mot förskottsbetalning. Om Du väljer att inte reparera varan så betalar Du eventuellt undersökningskostnaden. Torebrings Grossist AB i samråd med tillverkaren av åberopad garantiprodukt avgör om det är en garantireparation eller ej. Om Du åberopat garanti och det visar sig att inget fel föreligger så debiteras Du verkstadens undersökningskostnad samt returfrakt.
Rengöring av produkter faller inte under garantin.
Driftsstörningar beroende på kalkbeläggningar i automater och maskiner ingår ej i garantiåtagande.
För livsmedelsvaror och förbrukningsprodukter gäller ingen garantitid utan för dessa produkter gäller sedvanlig reklamationsrätt vid ej kurant vara.
Torebrings Grossist AB svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt. Vi svarar inte heller för skador som åsamkats tredje man på grund av en felaktig produkt eller andra indirekta skador och följdskador.
Force Majeure
Torebrings Grossist AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i dessa villkor eller i vårt avtal med Dig om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter som nämns i denna bestämmelse och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Personuppgifter
Torebrings Grossist AB behandlar och lagrar personuppgifter i syfte att kunna tillhandahålla varor, administrera beställningar samt kontrollera användningen av Torebrings Gross Online. Vi arbetar enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) vilket innebär att vi samlar in, hanterar och lagrar Dina uppgifter på ett lagligt, korrekt och transparent sätt. Vi samlar endast in de uppgifter som är relevanta och adekvata och för de ändamål vi uppger. Vid ordertillfället skapas ett inloggningskonto till Dig som kund, där loggar Du in med hjälp av Din e-postadress/org.nr samt kundnummer. På Din kundsida kan Du sedan se tidigare order och Dina registrerade uppgifter, Du kan ändra felaktiga/komplettera uppgifterna och själv administrera Dina nyhetsbrev.
Torebrings lagrar inga uppgifter längre än vad som krävs för att fullfölja våra åtaganden gentemot Dig som kund, alternativt fullfölja våra rättsliga förpliktelser enligt gällande lagar och regler. Du har alltid rätt att veta vilka uppgifter vi behandlar, kontakta oss för rättning, radering eller registerutdrag. Som personuppgiftsansvarig står Torebrings Grossist AB, kontaktuppgifter finns i slutet av dessa försäljningsvillkor.
För vidare information hur vi hanterar Dina uppgifter, läs vår Integritetspolicy.
Reservation
Vid ändrade momssatser och andra lagstadgade avgifter ändras våra priser i motsvarande utsträckning enligt de skatteregler som vid var tid gäller i Sverige. Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel eller ändringar av tekniska data eller beskrivningar som är utanför vår kontroll. Vid eventuella fel av lagersaldo förbehåller sig Torebrings Grossist AB att korrigera detta i efterhand. Tolkning och tillämpning av dessa villkor ska ske enligt svensk rätt.
Reservation för att enstaka prisjusteringar eller tryckfel kan förekomma på angivna priser i prislistan eller i vår Torebrings Gross Online butik. Dagspriser gäller för bryggkaffe, färsk frukt och grönsaker. Vissa produktbilder i Torebrings Gross Online visar inte alltid exakt utförande. Vissa dekorer och modeller finns ej i bild och då har vi valt att visa en samlingsbild på ett grundutförande. Ändringar av försäljningsvillkor kan ske utan särskilt meddelande.
Tidigare försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m nedan datum:
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2025-02-19
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2016-04-12
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2016-07-10
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2016-09-07
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2016-09-29
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2018-04-16
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2018-05-24
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2019-01-15
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2020-06-11
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2020-12-22
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2021-10-07
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2022-05-18
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2022-06-27
Tvist
Vid eventuell tvist är vår policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) rekommendationer.
Se nedan kontaktuppgifter:
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
Avtal vid köp i Torebrings Gross Online
För beställning via Torebrings Gross Online behöver Du ett kundnummer om Du vill kunna logga in och se Dina tidigare beställningar. Saknar Du kundnummer kan Du beställa ändå genom att Du fyller i personnummer i Hämta adress-rutan vid beställningen i kassan.
Vid beställning via Torebrings Gross Online träffas avtal om köp först efter det att Din order har kommit till vår kännedom och accepterats av oss. Om Din order inte accepteras av oss kontaktar vi Dig snarast. Vi ansvarar inte för skador som Du drabbas av på grund av att Din order förvanskas eller inte når oss.
Jämförpris
Anger pris per styck, färdig dryck i liter, kilo eller portion.
Brutna förpackningar
Vid köp av brutna förpackningar utgår i vissa fall pristillägg med 10% då en vara kräver ompaketering i nytt emballage. Vid köp av produkter med så kallat brutet förpackningstillägg kommer det upp en ruta som visar ett meddelade att det blir billigare att köpa hel förpackning. I varukorgen/kassan visas sedan priset i de fall det förekommer inklusive brutet förpackningstillägg med 10%.
Sortiment
Alla produkter vi säljer är första sortering och levereras i originalförpackning om inget annat anges. Söker Du något som Du inte hittar i vår prislista eller vår internetbutik Torebrings Gross Online fråga oss via mail eller ring oss så hjälper vi Dig gärna.
Beställningsvaror
Produkter som har lagerstatus "Ej i lager" finns ej på vårt lager utan anskaffas av oss. Vi tar då hem produkten från våra leverantörer efter att Du gjort din beställning. Beräknad leveranstid är 2-30 dagar. Beställningsvaror som ej är lagervaror säljs endast i hela transportförpackningar och bryts ej i delförpackningar. Detta gäller främst livsmedel, avvikelser kan dock förekomma. Kontakta oss för närmare information om vad som gäller om Du är osäker på om vi delar på den beställningsvaran Du tänkt beställa.
Välkommen med Din order!
Kontaktuppgifter för Torebrings Gross Online:
Firma: Torebrings Grossist AB
Postadress: Stigbergsvägen 7 • 578 33 ANEBY
Besöksadress: Stigbergsvägen 7 • 578 33 ANEBY
Bolagets säte: ANEBY
Telefon: 0380-478 80 • E-post: info@torebrings.se
Snabbgross, utställning, telefon- & öppettider: Måndag - Torsdag 7:00 - 17:00, Fredag 7:00 - 15:00
Org nr: 556506-6783 • VAT-nr: SE556506678301 • Torebrings Grossist AB innehar F-skattebevis.
Bankgiro: 5962-7448 • Plusgiro: 32 72 72-1 • Swish: 123 079 51 95
BIC/SWIFT: NDEASESS • IBAN: SE5330 0000 0003 0621 7010 09
Ansvarig utgivare: Niklas Torebring för www.torebrings.se som tillhandahålls av Torebrings Grossist AB